set 17 2009
Cobrarem un 1 euro per l’iPhoneCat, què us sembla?
La setmana passada va arribar una nova versió del firmware de l’iPhone, en aquest cas la 3.1. i com sempre l’iPhoneCat ha deixat de funcionar…
Estem treballant en la nova versió per la 3.1 i esperem tenir-la apunt en uns 15 dies.
Però tenim un problema afegit el repositori de l’iPhoneCat ens està tombant el servidor, necessitem més equip, però nosaltres no hi podem posar més diners…
Per tant hem près un desició: cobrar un petit import per tal de poder assumir un servidor més potent, aquest import serà d’1 euro. I és que si ens gastem aquesta quantitat a l’App Store en qualsevol app perquè no la podem gastar per tenir el nostre telèfon en català?
La idea és fer-ho a través del Cydia Store, però encara estem mirant exactament com…
Quina és la idea:
- Cada versió nova (3.1, 3.2, 3.3…) (mentre tèncnicament sigui possible) serà una aplicació nova que s’haurà de pagar a part.
- Totes les subversions (3.1.1, 3.1.2…) (mentre tèncnicament sigui possible) entreran dins del preu, com actualitzacions.
- Els usuaris han de tenir clar que NO TOT es pot catalanitzar.
- Poden haver-hi bugs (errors de traducció), sabeu que tenim un fòrum on es pot reportar i que s’arreglen els problemes en actualitzacions posteriors.
Què us sembla?
set 17, 2009 @ 20:33:47
No em sembla bé en el sentit que s’hagi de pagar cada versió. Quan compres una aplicació a la AppStore la compres només un cop, i no en cada versió. Per altra banda.. 0.79€ és més atractiu
set 17, 2009 @ 20:47:19
El tema de fer un únic pagament per totes les versions el podem estudiar, tot i que només resoldria el tema dels servidors de manera temporal…
Gràcies per donar la teva opinió!
set 17, 2009 @ 21:02:08
Em sembla bé!
Amb el carnet d’estudiant hi ha descompte? i amb el del club super3?
Genial nois, GENIAL!
set 17, 2009 @ 21:28:33
Força correcte, si volem que propostes com aquesta perdurin s’hi ha d’invertir, tant en temps que no cobreu i ho feu de forma totalment altruista, com amb medis que si costen uns diners, aquesta inversió farà que el projecte continui!!
set 17, 2009 @ 21:32:48
A mi em sembla bé. Però us podeu trobar amb el problema que molta gent (pel què he sentit, i jo mateix) comença a estar cansada de fer Jailbreaks i pot ser que li treieu un alicient més. Posar-la a l’App Store no és possible, oi?
set 17, 2009 @ 21:48:01
Penso el mateix. Ho trobo del tot correctissim. És una currada d’hores i segur que tots hem comprat aplicacions més cares o més inútils a la AppStore per aquest preu. Lo de cobrar per cada versió ho entenc, no és una actualització estil un joc que corregeix un bug o més estabilitat, és refer l’aplicació de zero.
set 17, 2009 @ 22:02:53
La pregunta -segurament retòrica- d’en Jordi F. m’ha obert els ulls. A l’App Store hi podem trobar aplicacions per fer veure que bevem cervesa però no hi deixen penjar una traducció al català? Ja que els senyorets de la Poma tenen la santíssima barra de menystenir la nostra llengua en tots els seus productes, podrien, com a mínim, deixar que pengeu l’iPhoneCAT a la seva botiga per a que tothom qui ho vulgui pugui veure reconeguts els seus drets lingüístics.
Muntem-ne una de grossa, caram! Que sàpiga tothom que Apple nega el català, fins i tot sense haver-se de gastar un duro!
set 17, 2009 @ 22:18:35
Em sembla bé lo del euro, només faltaria, però encara em semblaria millor la idea que apunteu alguns de que l’iPhone Cat es pogués penjar a l’App store com una aplicació més, sense haver de fer cada vegada la llauna del jailbreak que ara mateix, per exemple, m’estic tornant mico provant de fer de nou al meu iPhone sense sortir-me’n. I respecte al que diu el Bixo al final, jo sempre he pensat que el menyspreu d’Apple al català és senzillament intolerable.
set 17, 2009 @ 22:30:20
La veritat és que estaria molt bé tenir-ho a l’App Store, però no és possible!
Heu de pensar que l’iPhoneCat modifica fitxers del sistema i que Apple no deixa que cap app accedeixi al sistema directament.
Seria una bona solució, però desgraciadament inviable…
set 18, 2009 @ 00:18:27
Bé,em sembla bé pagar x cada versió, però resulta més atractiu 0’79€
set 18, 2009 @ 08:01:55
totalment lògic
set 18, 2009 @ 09:22:18
I tant.. 1 euro no es res per a les nostre butxaques i (tot i que no ho se) deu ser una currada de cal deu. Endavant!
set 18, 2009 @ 09:51:59
Hem sembla totalment just. Pero a nivell d’imatge, jo us aconsellaria cobrar 0.99€ queda molt més bonic no?
set 18, 2009 @ 10:39:51
Em sembla molt bé i molt lògic. Jo les compraré. Gràcies per l’esforç i per lluitar per fer viu el català, Una abraçada,
Pau
set 18, 2009 @ 11:41:16
A mi no em sembla gens bé, em sap greu ser la veu discordant. Imagino que la idea sota la que va neixer la traducció al CAT del software del iphone era la de permetre tenir el nostre dispositu en la nostra llengua i sol.lucionar un greuje que Apple esta fent desde fa temps amb el nostre idioma. Ara bé, aixó no justifica que el gest filantrópic s´hagi de convertir en un producte a la venta de la nit al día. A part de tot aixó i valorant-ho com un producte si es que és aixo el que será, no compraré un producte incomplert i que no pot traduïr algunes parts del software original.
set 18, 2009 @ 11:48:47
Pere, si has llegit el post complert, el que estem exposant no és vendre el producte per fer diners, és vendre el producte per poder assumir les despeses que comporta.
Has de pensar que hem dedicat un munt d’hores a aquest projecte i que mai hem demanat res, però el que tampoc em sembla just, és que nosaltres haguem de pagar perquè els altres el pogueu fer servir…
Cada un és lliure d’escollir el què vol fer, sabem que el producte és incomplert en algunes coses, però hem de pensar que Apple no ens ho posa fàcil i segons quiens parts de l’iPhone provenen d’internet o estan encriptades.
set 18, 2009 @ 12:10:47
Evidentment que tots tenim dret a decidir el que fem, però es una llàstima que molta gent deixi de banda aquesta impecable feina que heu fet per el simple fet de que sigui de pagament. Es una mica contradictori que una aplicació que necessita un iphone amb Jailbreak per funcionar; procediment que fins avui es complertament gratuït, pretengui esser de pagament. Per un altra banda hi ha gent, com jo; que per motius que ara no venen al cas, es neguen a pagar aplicacions. Crec que hi han altres métodes de finançament que es podríen estudiar. Si jo fos administrador d´un isp de ben segur et cediria un espai web en uns dels meus servidors o miraria d´ajudarte. Desde aqui t´ofereixo la meva ajuda per el que façi falta i poguem ENTRE TOTS continuar com fins ara. Salut!
gen 10, 2012 @ 05:42:17
If I commuicntead I could thank you enough for this, I’d be lying.
set 18, 2009 @ 11:58:23
Una vegada rellegit el post, crec que queda força clar que no es per guanyar diners sino per mantenir els servidors, no em sembla just que qui fa la feina de fomra altruïsta, hagi de pagar per que el altres gaudim.
set 18, 2009 @ 12:03:46
Jo no tinc un iPhone, quan sigui possible que totes les companyies l’offereixen segur que pico. Però un iTouch caurà aviat.
Si el problema es on posar una aplicació per que es pugui baixar i que no us costi, poseu-se en contacte amb mi. No hi ha problema, tinc servidors de tota confiança que paguen altres.
set 18, 2009 @ 12:44:29
Bé si per gaudir en nostra llengua val 1 euro, ho trobo ben justificat…. Per cert qui te l’iPod Touch i iPhone haurem de pagar 2 cops? cada versió
set 18, 2009 @ 12:45:51
La llengua es un dret, no un negoci.
set 18, 2009 @ 12:57:21
Sempre pots fer-te tu la aplicació i ja està. Si volen cobrar cobraran, han estat fotent la feinada aquesta per plaer. Tenen dret a fer-ne el que vulguin!
I si vols que la llengua sigui un dret, envia un correu a l’amic Steve aviam si afegeixen el català a Mac i a l’iPhone de sèrie.
set 18, 2009 @ 13:01:47
La veritat es que amb arguments com els teus no cal donar-hi més voltes. Llàstima de hooligans.
set 18, 2009 @ 13:38:55
No sé a què ve que em diguis hooligan. No sé on veus el hooliganisme, l’aplicació és seva, en poden fer i en faran el que vulguin. I si no t’agrada el màxim que pots fer és comentar i poca cosa més, no et dediquis a fer el troll com estàs fent.
Si us plau, no responguis, que estem omplint els comentaris de comentaris inútils.
set 18, 2009 @ 12:53:42
Per les proves que he pogut fer jo amb la Cydia Store (vaig comprar-hi una app), les compres van per usuari. Per tant si entres a la Cydia Store als dos aparells amb el mateix usuari et deixarà instal·lar sense tornar a pagar.
Funciona una mica com l’App Store, que una app que has comprat la pots instal·lar a més aparells, sempre hi quan utilitzis el mateix usuari.
set 18, 2009 @ 12:48:56
Tot depèn dels cops a l’any que hi hagi actualitzacions…
Però ho trobo del tot normal.
set 18, 2009 @ 13:00:44
En la meva opinió el motiu de posar-li un petit preu a l’aplicació és justificat, però hi estaré d’acord sempre que aquest preu no s’incrementi. Estem parlant de quelcom simbòlic, i per tant una “pujada de preus” li faria perdre tot el simbolisme per convertir-ho en un negoci (i com ja s’ha dit, la llengua NO és un negoci!).
Per altra banda crec que s’hauria de fer alguna cosa perquè Apple deixi de menystenir la nostra llengua. Crec que s’hi hauria d’implicar el major nombre d’organitzacions, associacions i institucions (inclosa la Generalitat, que sí que fa esforços per traduir altres productes informàtics).
Per últim, crec que si els problemes tècnics-econòmics s’acaben solucionant amb algun altre tipus de mesures (per exemple subvencions o l’ús de servidors d’Universitats públiques, com fa Softcatalà) s’hauria de retornar a la gratuïtat de l’aplicació.
Què en penseu de tot plegat?
set 18, 2009 @ 13:08:39
A mi no em fa massa el pes. Heu de pebsar que perque la gent pugui descarregar l’iphonecat previament s’ha d’haver fet el jailbreak, i nomes aquest simple fet si no ets expert porta un munt d’hores de cerca i de malts de cap. D’aquesta manera un euro per una aplicacio incompleta i que necessita jailbreak em sembla excessiu. De ben segur que hi ha altres maneres de finançar un servidor amb mes capacitat.
Com algu altre ha dit la llengu es un dret, i el que fa Apple b el catala es una vergonya. Vaig presentar una queixa formal al departament linguistic i han llançat pilotes fora. Posar el Mac i l’Iphone en catala es tot un repte.
set 18, 2009 @ 13:18:16
Entenc perfectament l’intencio de cobrar per uns servidors per al consum.
El problema que veig es que cada cop tenim mes pegues per a aconseguir el català al iPhone.
i a mes a mes, veient com evoluciona Android, em dona la sensació que Apple tindrà actualitzacions constants, això pot ser un problema per a les versions d’iPhoneCat
set 18, 2009 @ 13:46:35
@Pere LLuis Sanz. A veure, jo no he participat en fer aquest projecte ni de lluny, però en cap moment em sembla que pagar l’euro serveixi per fer-los rics. Una actualitzacio d’una aplicacio a la AppStore no han de tornar reescriure el codi de zero com fan ells a cada versio. Ja han comentat que a les subversions no ho farien.
Son persones amb les seves vides que hi dediquen un munt d’hores a fer que nosaltres poguem gaudir d’una opcio que, per a mi, és mes important que certes aplicacions que corren per la AppStore i que es paguen sense cap problema. Lo del tema de servidor, imagino que si tenen un pagant és perque els hi ofereix una garantia que d’altres no donen.
Sincerament, penso que no cal confondre un dret de llengua que, ell no tenen cap culpa que Apple no ho faci. En comptes de fer-los culpables, els hi hauriem de donar les gracies a cada versio per la feina que comporta. Traduir cada paraula, frase, tant de l’iPhone com d’algunes de les seves Apps tenen un preu més alt que els diners i és el seu temps de la seva propia vida dedicat.
set 18, 2009 @ 13:57:38
Rectifico el meu comentari anterior on descualificava a un altre postejador i li demano disculpes públicament. Crec que ja he deixat constànica de la meva opinió i suport en cas que es replanteji el tema. Salut i força.
set 18, 2009 @ 14:18:36
don’t feed the trolls
set 18, 2009 @ 23:01:21
Jo pagaré, i qui no vulgui que no pagui. Esta molt bé el debat però al final els que s’ho curran son en Miquel i companyia. I tot i que demanen donatius, ningú ( ni jo) no aportem res. Aixi que ha passar per caixa. Salut!
set 19, 2009 @ 15:33:10
A mi no em sembla bé, hem de deixar accedir a la llengua de manera fàcip i gratuita, jo crec que no amem bé. Una aplicació que es paga ha de tenir a més a més un molt bont suport. Fomantem el soft lliure!! És una opinió, fareu el que volgueu.
set 19, 2009 @ 18:00:30
El problema aquí és, el munt d’hores invertides en aquest projecte i que hem d’invertir a cada versió és nostra. I tot i així no estem parlant de cobrar per quedar-nos, sinó cobrar per assumir les despeses del servidor!!
O en canvi et sembla bé que ens toqui pagar a nosaltres més, per tal de que tots ho pogueu tenir-ho gratuïtament.
A més, penso, que el suport que s’ha donat als usuaris ningú en pot tenir cap queixa, només cal mirar els fòrums i els comentaris dels diferents posts.
set 19, 2009 @ 18:39:37
Contesto també a en Ricard, que crec que té una mica de garbuix mental (en el bon sentit), i de pas aprofito per dir la meva.
L’iPhoneCat és lliure, més lliure que les muses verges del Nepal. El que tu demanes és gratuït, software gratuït i, l’iPhoneCat ha estat gratuït des de la seva primera versió fins la darrera per la majoria de nosaltres gracies a que HA ESTAT PAGAT i sufragat a base d’hores, esforços i peles de molts pocs, en Miquel, l’espitgn i molts pocs més.
El que planteja en Miquel és DEMOCRATITZAR EL PAGAMENT i no pas fer negoci amb l’iPhoneCat, és senzillament que TOTS paguem, una mica cadascú, el que realment costa.
Lamentablement no hi ha alternatives viables, ni App Store, ni subvencions, ni ajudes de la Unió Europea, ni ONG’s solidàries.
És tant senzill com que es paga entre tots o es contínua pagant per uns pocs o, per trist que sigui, senzillament es deixa de fer i punt.
set 20, 2009 @ 14:03:10
Per en Tomàs: Potser no m’has entés… Conec (perquè hi treballo) que és el soft lliure, se que l’iPhoneCat és lliure que no vol dir necessariament gratuït, jo parlo de fomentar el soft lliure. Com és fomenta més si la possiblitat d’accedir-hi és la gratuïtat?
Salut i Visca Catalunya!
set 19, 2009 @ 19:35:40
Soft lliure? Es la major tonteria que he llegit d’aquest post, estem parlant del iphone, apple, si no te’l pots permetre no paguis. I si no t’agrada buscat un terminal lliure que contingui la gpl. El iphone no es el tru terminal.
set 20, 2009 @ 14:15:13
Per en Jordiv: No és necessari que ens llancem pedres a la teulada, si us plau. T’argumentaria el que volguessis, però no és necessari que embrutem la pàgina de comentaris no relacionats amb el que aquí és tracta.
Avans de comprar un producte com a mínim jo m’informo de les possiblitats que pot tenir, i el Jailbreak n’és una, i no em diguis que no és una porta oberta al soft lliure.
Salut i cultura!
set 20, 2009 @ 14:19:17
***errada/es… Abans… el teclat d’aquest aparell és anti dits gruixuts! Tan se val… tots en fem, jejejeje
set 19, 2009 @ 17:07:58
Home, doncs així, d’entrada no em sembla bé. Entenc que costa desenvolupar una modificació com aquesta, però tal com ja s’ha dit aquí qui instal·la l’iPhoneCat ja ha passat per tot un reguitzell de processos, alguns molt antipàtics, com per haver de pagar a més per una cosa que hauria de ser de sèrie a l’iPhone, que és el suport per al català. A més, penseu també en què si cobreu, qui us pagui potser també exigirà un ritme de desenvolupament, un estàndard de qualitat que potser ara (tot i que ja el doneu, compte, que el producte és MOLT bo) no esteu “obligats” a donar… Ja sabeu allò de que “qui paga, mana”. I si cobréssiu 1 € només per la primera instal·lació i les actualitzacions fossin a 0’50 €? Com ho faríeu, a través de Cydia Store? Ep, i una subvenció de la Generalitat no la podeu demanar? Vols dir que no hi hauria la manera? La Gene subvenciona altres iniciatives d’aquest tipus dels fabricants de mòbils! Enhorabona, tanmateix, per la feinada que feu!
set 19, 2009 @ 18:05:31
Crec que estem barrejant conceptes en alguns casos. El Jailbreak és un requisit per tal de poder instal·lar l’iPhoneCat, ja que es necessita accés als fitxers del sistema (com podeu comprendre en aquest cas no hi podem fer res…).
Com ja he anat dient podeu entendre que el cost és per assumir despeses i no per quedar-nos-ho.
Per altra banda el desenvolupament sempre hem tret les versions més o menys amb una setmana de diferència de la versió oficial…
set 19, 2009 @ 20:15:24
Aviam, gent, això sembla el “Diálogo para besugos” del TBO (o era el DDT?). Hi ha un fet que ningú no pot negar: el tiet Jobs i el seu equip no ens estimen. Davant d’aquest fet, un grup d’intrèpids mosqueters (Miquel i companyia) han posat temps, salut i peles perquè tothom qui vulgui pugui tenir l’iPhone en català. Amb tutorials pas a pas i assessorament personal per als més negats (com seria el meu cas si en tingués, d’iPhone). Fins aquí està clar. Ara els mosqueters ens plantegen, com molt bé ha dit en Tomàs, seguir com fins ara i que siguin només ells qui es gratin la butxaca per pagar el servidor, o pagar-lo entre tots. Més clar encara: Que els mateixos que fan la feina la paguin o els ajudem una mica?
Au va, tots els qui no hi esteu a favor poseu-vos un moment a la seva pell, coi!
set 19, 2009 @ 20:58:40
Jo encara diria més
El servidor on estem ara no dóna per més, fa 15 dies vem provar de canviar-ho tot a un altre servidor, però la càrrega és tant gran, que vam haver de tornar enrera.
Necessitem un nou servidor que sigui capaç d’aguantar tot això, però jo personalment no hi puc posar més calers, d’aquí la petició de l’apunt…
Ara estem parlant amb un usuari que ens torna a oferir un servidor, si podem arribar a un acord amb ell, i el servidor que ens deixa s’adecua a les nostres necessitats, l’iPhoneCat seguirà sent gratuït per tothom!!!
Ja anirem informant!
set 21, 2009 @ 21:38:19
Doncs jo sento dir-vos que fins ara l’he estat fent servir, però no pagaria per tindre-la. Abans de res perquè l’iPhone 2g que tinc està morint ara que ha fet 2 anys, i quan el reemplaci serà per un iPhone nou, amb contracte legal i sense la molèstia d’haver de fer el jailbreak cada vegada que surt una actualització.
Només m’ho plantejaria si fos una app normal, una més, cosa que desconec completament, però no sé si l’heu mirada.
I si em deixeu ser una mica cabró… amb una mica de publicitat o alguna subvenció, o fins i tot tirant algun cable a la gent de softcatalà… segur que no us costaria tants diners tot plegat.
I l’altra ja seria fer una mica de rebombori, posar-vos (val, posar-nos) d’acord usuaris i mitjans (si vau sortir a Vilaweb segur que sabeu com fer-ho) i fer una mica de campanya, segur que Apple, ara que estan amb la imatge pels núvols, respondrien millor que anys enrera.
Ah, i si algú en té algun dubte… a casa vam catalanitzar el Macintosh Classic ja al seu dia, amb uns disquets, i tota la pesca…
set 23, 2009 @ 10:32:30
La idea de softcatala.org em sembla molt bona
set 23, 2009 @ 10:45:46
Bon dia Joan,
Tal i com explicàvem en altres comentaris d’aquesta entrada, l’iPhoneCat no pot ser una app de l’App Store, ja que accedeix als arxius del sistema, cosa que Apple no permet a les apps de tercers…
Pel que comentes de la publicitat, n’hi ha tant a la info del repositori, com al bloc, i no és una cosa gens rentable!! La gent no hi fa click.
El tema de Softcatalà és un tema interessant, podem mirar-ho!
El rebombori ja l’intentem fer, hem sortit a Vilaweb, CatRadio, a l’Avui… I iniciarem campanyes amb el GUA Català per solicitar el català en tots els productes d’Apple.
Però són coses que van a poc a poc, i què hem de fer mentre estant? Estar-nos de braços creuats?
Estem en converses amb un usuari que potser ens deixa un servidor per la propera versió, per tant mica en mica anirem omplint la pica
set 21, 2009 @ 23:55:49
Heu esborrat el meu comentari? Tan greu us ha sabut?
Ai mareta…
set 22, 2009 @ 11:02:05
L’altre dia em passava pel cap. No es podria mirar de demanar espai a algun dels molts repositoris que tenim al cydia?
set 22, 2009 @ 12:45:17
Bones a tothom. Doncs penso que tots teniu raó i us equivoqueu alhora.
M’explico: penso que és just que cobrin, ni que sigui un euro per cada actualització, ja que la infraestructura s’ha de pagar i bé que l’ha de pagar algú (qui se’n beneficia, potser?), d’altra banda penso que potser seria una bona idea fer una recollida de donatius o sigui, que pagui qui vulgui i qui pugui, i, a part, mirar de demanar alguna subvenció al govern català, del tipus: som una associació que treballa per la llengua i necessitem X diners per pagar un projecte… Ja se sap, qui no plora no mama!
De tota manera, us felicito per la feina feta fins ara, cal reconèixer que la vostra feina és un veritable acte de militància, per fer tot això sense demanar ni un cèntim, té molt de mèrit.
Us animo a continuar treballant per la llengua. Moltes gràcies.
set 23, 2009 @ 08:39:32
Bon dia Nuri,
Des de que vam començar aquest projecte, hem posat un botó on deiem que qui volgués col·laborar, podia fer un donatiu pel projecte (a dia d’avui només n’hem rebut 2 que no arriben als 10 euros).
El tema de subvencions és molt complicat, no som cap entitat, ni organització, però d’altra banda des del GUA català estem iniciant campanyes per demanar ajuda i estem en converses amb l’Ernest Benach, per veure si ens pot donar un cop de mà.
Gràcies per la felicitació i mentre ens sigui possible, seguirem!
set 23, 2009 @ 09:15:56
Tan greu va fer el meu comentari que el vau borrar?
set 23, 2009 @ 10:27:22
I perquè no contacteu amb alguna associació, com ara la CAL, que us ajudi a fer o que impulsi una campanya pel català a les noves tecnologies?
Igualment, jo m’ofereixo a donar-vos un cop de mà.
Salut i, una vegada més, moltes gràcies pel vostre treball!
set 23, 2009 @ 15:34:55
Em sembla perfecte..tot i que el carnet jove em va caducar va 15 anys… Salut!
set 23, 2009 @ 17:06:18
Ni que en cobressiu dos d’euros. Això que feu no te preu i tindríeu d’estar subvencionats. Compteu amb mi per el que calgui
Vssssssss 007
set 25, 2009 @ 13:31:04
Hola a tots, m’acabo de donar d’alta al vostre blog i també m’estreno amb un iphone 3g (no s), i com no, el vull en català. D’entrada no em fa res pagar un euro per tenir en la meva llengua el móbil, feu mlta feina i dediqueu moltes hores com per anar afegint diners, compteu en mi. Per altra banda he llegit que en 15 dies alliberareu una versió del iphocat i que cal tenir el jailxxx, em podeu indicar on trobar el procés a seguir?
Mercès i felicitats per la feina de ‘Normalitzar’ el que hauria de ser Normal del tot
Joan
set 25, 2009 @ 22:17:45
No em sembla gens be. Potser una versió la pagaria, però 2 cops l’any. Encara que entenc la vostra dificultat, paseu de ser una iniciativa popular a un negoci, i si sou un negoci el vostre producte ha d’esser impecable. Tampoc em sembla be que els catalans, per exercir com a tal sempre ens ha de sortir mes car. Em sap greu per la gent que no li dona importància el tema de que l’iphone estigui en català i que ara per un euro ho deixaran com ve de sèrie: en espanyol.
set 27, 2009 @ 03:43:02
Em sembla que t’equivoques de mig a mig en les teves apreciacions:
1) Si llegeixes bé l’entrada i dones un cop d’ull als comentaris, veuràs que la contribució d’1 € és per sufragar el servidor, no per fer cap “negoci”. Si l’iPhoneCat s’hagués pensat com un negoci, ja fa un any i mig que estaríem cobrant-lo, així com també -perquè no- el suport. De moment tot això ha estat de franc. I el nostre desig és que sigui essent així.
2) Tu mateix t’emboliques amb un discurs desgraciadament força comú (en molts àmbits). Defensar el dret a exercir la catalanitat criticant justament als que intenten fer alguna cosa, enlloc de queixar-se als que realment tenen la paella pel mànec (en aquest cas, Apple). Sortosament (basant-me en la majoria dels comentaris) no tothom pensa com tu i -si es donés el cas- no tindrien problemes en exercir la seva catalanitat per 1 €. Sembla que tu series dels que seguirien amb l’iPhone en espanyol, això sí, reivindicant el teu dret a la catalanitat.
3) El fet de pagar (1, 2, o els cops que sigui) la traducció és un exercici lliure. Ningú hi està obligat. Només cal que no actualitzis al nou firm i ja està. Per si les mosques, et recordaré que no som els culpables que el firm s’actualitzi, de la mateixa forma que no ho som de la existència del jailbreak (això ho dic per comentaris anteriors d’altres usuaris).
4) Si vols et faig una llista de programari de pagament (i no 1 €) que ha estat una autèntica piltrafa i -en aquest cas- han fet un negoci fastuós. Exemple: Microsoft Vista. Assumint perfectament que l’aplicació té mancances, i sempre les hem “confessat” per no enganyar ningú. Al cap i a la fi, la decisió de tenir-lo en català (de moment gratuït), en espanyol o en noruec bokmal depèn de cada usuari. Nosaltres no obliguem a ningú.
5) Finalment. Sortosament hi ha gent que ha entès la crida que hem fet. Des dels que no tindrien problema en pagar l’euro (o menys) per tenir l’iPhone en català, als que s’han ofert a cedir-nos gratuïtament un servidor per a que tu i tothom pugui tenir-lo gratuït. Si haguessis llegit bé els comentaris ja ho hauries vist, t’haguessis estalviat el teu comentari i jo el contestar-te.
Salutacions
set 26, 2009 @ 23:20:39
A mi em sembla perfecte, i si es mes, també. Gràcies per la feina que feu, i que feu be!
set 27, 2009 @ 13:47:40
Us ofereixen allotjament gratuit i ni contesteu?
No intenteu justificar el cobrament de l’iphonecat pels gastos del servidor doncs! No enganyeu a la jent digueu que voleu cobrar la vostra feina directament.
Ara be, en cas que l’iphonecat passi a ser de pagament podeu estar segurs que en vendreu ben pocs
set 27, 2009 @ 15:17:25
Marc, a qui no hem contestat??
Hem rebut vàries propostes per cedir-nos un servidor per posar el repositori arrel d’aquest apunt. A totes hem anat contestant i és més estem enllestint la posada en marxa del repositori en un d’aquests servidors per de cara a la setmana vinent, evidentment GRATUÏT! (Un cop coberta la necessitat, ja no hi ha necessitat de cobrar…).
Si haguessis llegit tots els comentaris, haguessis vist que ho comentàem, que estàvem en converses amb usuaris que ens havien fet propostes…
set 28, 2009 @ 00:52:10
Enganyar a la gent? De debò?
Abans de moure fitxa, publiquem una entrada que conté el “QUÈ US SEMBLA…” per tal que hi digueu la vostra, especificant clarament quin és l’ÚNIC objectiu del cobrament. Per si no ho sabies, l’iPhoneCat, amb els seus anteriors noms, és gratuïta des de la seva creació (principis del 2008), i MAI ha tingut afany de lucre. Si no t’ho creus, allà tu.
A més a més, el Miquel ha explicat clarament en el missatge anterior i amb un altre de fa uns dies, els oferiments dels servidors. I ha dit clarament que si arriben a bon terme, el problema s’haurà acabat i l’iPhoneCat seguirà essent gratuït.
Em sembla que és difícil portar aquest tema amb més transparència. És clar, sempre hi haurà algú que veurà fantasmes per totes bandes… potser perquè probablement no han fet més que llegir-se el títol i publicar corrents el comentari sense pensar-s’ho gaire.
Per cert, el que sí que “puc estar segur” és de que no t’has mirat ni els resultats de la votació… Fes-hi un cop d’ull i si no els entens te’ls explico.
set 28, 2009 @ 01:45:25
Quin mèrit… per fer la traducció al català (que no deu ser gens fàcil), i per perdre molt de temps per fer-ho. Felicitats, per la part que em toca. A tots aquells que no estiguin d’acord en col·laborar amb 1 euro per cada actualització, -és molt bonic criticar als altres que ho fan de forma desinteressada-, a veure si són tan impecables, tan altruistes i responen al seu particular esperit català, tenir-ho tot gratis en nom de la llengua? Ànim, poseu-vos mans a l’obra i ho feu vosaltres…
set 28, 2009 @ 12:44:27
Només faré un comentari més, dirigit a tots aquells que critiquen el cobrament d’un euro:
No sé qui parlava de software lliure, doncs ja sabeu: us feu un iPhoneCat per vosaltres i us aneu fent la feina cada vegada. Si volen cobrar un euro, és el seu producte. Si l’euro és per mantenir el servidor, el cobren. Si l’euro és per fer negoci i compensar la feina feta, el cobren. Si l’euro és per jugar-lo a l’Euromillón, el cobren.
I no em sortiu amb que la llengua és un dret perquè això ho heu de dir a Apple i no al Miquel.
Si fan cobrar un euro i no voleu pagar, us aguanteu i us poseu l’iPhone en anglès.
oct 02, 2009 @ 02:26:17
Estic totalment d’acord a pagar no 1 euro, si no 10 si fos necessari.
Crec que es una feina que es mereix totalment el recolçament de tots els que volem el nostre iPhone en català.
Per la meva part, sols m’heu de dir on he d’enviar l’euro. O com fer-ho. Es un preu indiscutible.
Salut, i gràcies.
oct 02, 2009 @ 11:56:12
i, amb tot això, quan tindrem la traducció del darrer firmware??? És que estic esperant que surti la traducció abans d’actualitzar-lo, si no, al final, sempre quedo fotuda.
Gràcies!!
oct 02, 2009 @ 14:55:24
Nuri, la traducció va sortir ahir
Mira l’última entrada del bloc…
oct 02, 2009 @ 15:39:38
Ho sé, ho sé, ho he vist just després de penjar el comentari.
Moltes gràcies, igualment!
oct 09, 2009 @ 08:32:28
No n’estic en absolut d’acord.
oct 09, 2009 @ 10:59:54
Gemma, d’entrada si mires les últimes entrades veuràs que al final hem pogut resoldre el tema i seguirà sent gratuït…
Però de tota manera no ens argumentes gens la teva posició, has llegit bé l’apunt i els comentaris?
oct 16, 2009 @ 15:21:01
Jo crec que ens haurieu fe fer pagar nomes les noves versiones per exemple totes les del 3.0 (3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7, 3.8, 3.9) i les subversiones (3.2.1, 3.5.1) i quan surti la versió 4.0 llavors pagar un altre euro.
set 01, 2011 @ 18:29:08
Perque seguiu donant pel cydia le vesrsions anteriors? Les heu de borrar i que la gent s’actualitzi l’i-pod.